Witamina B6
Zdrowe jedzenie i witaminy

Witamina B6 – gdzie ją znaleźć?

Posted in Uncategorized  by admin
March 9th, 2017

witamina-b6-w-jakich-produktach-spozywczych-znajduje-sie-witamina-b6[1]

Witaminy odgrywają olbrzymią rolę w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu człowieka. Powinny one być przedmiotem zainteresowania każdego, kto dba o przestrzeganie zasad zdrowego odżywiania oraz stara się zapewnić sobie odpowiednie ilości składników odżywczych. Ważną pozycję w tym zestawieniu stanowi witamina B6. Bogatym jej źródłem jest kasza gryczana – smaczny składnik obiadów (i nie tylko). Obecna jest ona również w mięsach i wędlinach, takich jak np. kurczak, indyk czy wieprzowina. Innym źródłem tej witaminy są warzywa, zwłaszcza papryka czerwona, ziemniaki, szpinak, kapusta. Warto jednak pamiętać, że w wyniku mrożenia tracą one sporą jej ilość. By wyposażyć organizm w witaminę B6, warto sięgnąć również po produkty z pełnoziarnistych zbóż, kiełki pszenicy, awokado, drożdże, groszek zielony, fasolę, soję, orzechy, ryby, jaja i nabiał. W skutecznym przyswajaniu tej witaminy przeszkadzał będzie alkohol i różnego rodzaju leki. O optymalną jej obecność w organizmie można być spokojnym, jeżeli posiada się w swojej diecie odpowiednią ilość wymienionych wcześniej składników.

Comments are closed.