Ortopedia i fizjoterapia
Zdrowe jedzenie i witaminy

Przydzielanie narządów pacjentom z zaburzeniami kognitywnymi ad

Posted in Uncategorized  by admin
May 22nd, 2018

Centra przeszczepów rutynowo oceniają kandydatów pod kątem ich zdolności do przestrzegania schematów pooperacyjnych i leków. Pacjenci mogą zostać pozbawieni dostępu do listy oczekujących, jeśli ich pomoc społeczna zostanie uznana za niewystarczającą. Jeśli więc obawy dotyczące przestrzegania zaleceń terapeutycznych wśród pacjentów z zaburzeniami poznawczymi okażą się słuszne, narządy można etycznie od nich odstąpić bez uwzględnienia jakości życia lub odstępstw od standardowej praktyki. Oceny jakości wsparcia społecznego lub potencjału przylegania mogą nigdy nie być doskonałe, ale są szczególnie złożone w przypadkach zaburzeń funkcji poznawczych, biorąc pod uwagę potrzebę rozważenia ciężkości upośledzenia i tego, czy jest prawdopodobne postęp lub poprawa po transplantacji. Pojawiło się zatem drugie pytanie: co wiemy o tym, jak upośledzenie funkcji poznawczych wpływa na przeżycie po transplantacji. W dwóch badaniach krajowych porównano wyniki wśród dzieci bez niepełnosprawności intelektualnej, z prawdopodobnymi niepełnosprawnościami, lub z określonymi niepełnosprawnościami, które otrzymały przeszczepy nerek lub wątroby.2,3 Wśród 332 dzieci, które otrzymały przeszczepy nerki w latach 2008-2011, przeżycie przeszczepu i pacjenta do 3 lata po transplantacji nie różniły się istotnie pomiędzy tymi trzema grupami.3 Podobnie, nie stwierdzono różnic w zależności od statusu niepełnosprawności intelektualnej wśród 254 pacjentów po transplantacji wątroby u dzieci w latach 2008-2013. Drugie badanie wykazało również, że po transplantacji wątroby w podobnym stopniu u dzieci bez prawdopodobnych lub określonych upośledzeń umysłowych
Dane te nie są zaskakujące, biorąc pod uwagę, że przestrzeganie zasad leczenia przez dzieci jest zwykle regulowane przez ich rodziców lub innych opiekunów. I chociaż dane podlegają tendencjom selekcyjnym, zapewniają pewną pewność, że transplantacja u (prawdopodobnie stosunkowo łagodnie) upośledzonych dzieci może przynieść wyniki podobne do tych u dzieci bez upośledzenia poznawczego. Niestety, nie ma dobrze kontrolowanych badań dotyczących wyników po transplantacji u dorosłych z łagodnymi zaburzeniami poznawczymi, którym obawy dotyczące przestrzegania zaleceń mogą być bardziej odpowiednie.
Brak lepszych dowodów prowadzi do trzeciego pytania: gdzie leży ciężar dowodu. Sugerujemy, że pacjenci z zaburzeniami poznawczymi, którzy mimo wszystko są w stanie docenić przedłużenie swojego życia (lub mogą to zrobić z wiekiem) i którzy spełniają inne tradycyjne kryteria przeszczepienia, powinni być wymienieni do przeszczepienia w taki sam sposób, jak inni. Uważamy jednak również, że Zjednoczona Sieć ds. Udostępniania Narządów powinna wymagać od ośrodków transplantacyjnych dostarczenia wystarczających danych dotyczących rozwoju poznawczego u wszystkich kandydatów do przeszczepów, aby umożliwić retrospektywne analizy czynników ryzyka o słabych wynikach wśród osób z zaburzeniami poznawczymi. Potencjalne, wieloośrodkowe badania dorosłych i dzieci z różnym stopniem niepełnosprawności są również rozważne, biorąc pod uwagę potencjał takich badań do generowania dowodów wyższej jakości poprzez gromadzenie bardziej szczegółowych danych na temat upośledzenia i wsparcia społecznego oraz poprzez ocenę potencjalnego wpływu selekcji. Ostatecznie uważamy, że wyniki pacjentów w takich badaniach, w stosunku do kontroli bez upośledzenia funkcji poznawczych, powinny informować o decyzjach dotyczących wykazu przyszłych pacjentów z zaburzeniami funkcji poznawczych.
Ponieważ badania te nigdy nie byłyby w stanie poradzić sobie z niuansami każdego przypadku, mogą się jeszcze pojawić nieporozumienia między pacjentami, opiekunami i specjalistami zajmującymi się transplantologią.
[patrz też: ortopeda Wrocław, wkładki ortopedyczne, USG piersi Łódź ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: ortopeda Wrocław USG piersi Łódź wkładki ortopedyczne